בדיקת דירה יד 2

בדיקת דירה יד 2 נועדה לאנשים שמצאו דירה שאיננה מקור ראשון מקבלן, משמע – אין עליה אחריות קבלן. כך שאם יתגלו ליקויים בדירה, זה לא מאחריות הקבלן לתקן. הדבר חשוב במיוחד לאנשים שחושבים שהם מצאו את הדירה המושלמת, והם רוצים לוודא שגם מאחורי הקלעים ובעומק הקורה היא אכן עונה לצרכיהם.

חשיבותה של בדיקת דירה יד 2?

יש שימליצו שלא לאוץ ולחתום על הסכם רכישה טרם החלת בדיקת דירה יד 2 כמו שצריך. זאת על מנת לבדוק אם קיימים ליקויים בדירה יד 2, באופן מקצועי ומעמיק במיוחד. ואחרי שמקבלים את התוצאות, "להיות יותר חכמים". בדיקה שכזו יכולה לבדוק ולוודא כי הדירה אכן עומדת בכל דרישות התקן. וזו נקודה חשובה: דרישות תקן, שאפשר שהשתנו להן עם השנים. כך שגם אם במקור אכן עמדה בדרישות התקן, אין ערובה שהדבר נפסק לטובתה גם ביום הבדיקה.

מטרת של בדיקת דירה יד 2?

יש לציין, כי למוכר אין אחריות תיקון לאחר מסירת הדירה (זאת, כהבדלה מדירות חדשות), אלא בנסיבות מאוד מסוימות. על כן, באם מתעסקים עם בניינים ישנים, או אם דירות יד 2, יש אפשרות לבצע בדיקת דירה יד 2 על מנת לקבל בהירות לגבי מה שקורה בדירה. כמו גם, לקבל חוות דעת בחתימת מהנדס, ובה מפורטים ליקויים, תוך סימוכין בתקנים ותקנות לרבות אומדן תיקון עלויות. זה כשלעצמו יכול לתת תמונת מצב לגבי היתכנות וכדאיות העסקה. אולי נגלה שאין היא רלוונטית, או: אם היא כן, אז בתנאי תשלום אחרים לחלוטין.

במילים אחרות, בדיקת דירה יד 2 יכולה לסייע באיתור ליקויים וזיהוי היתכנות העסקה. באם ישנם ליקויים אשר מצריכים השקעה משמעותית על מנת לתקנם, ניתן לגלות זאת מראש – גם אם לא היו גלויים לעין בלתי מקצועית. וזאת כי ניתן להביא מהנדסים מקצועיים שיסתכלו על מה שקורה בדירה ויבצעו הערכה ובדיקה מתוך ניסיון עתיר ועשיר וידע מקצועי רלוונטי.

מה ניתן לבדוק במסגרת בדיקת דירה יד 2?

במסגרת בדיקת דירה יד 2 ייבדקו מערכות שונות, לרבות:

1.         אינסטלציה

a.         נזילות

b.         רטיבות הן בקירות והן בריצוף

2.         חשמל

a.         ארון חשמל

b.         מפסק פחת

c.         נקודות חשמל

d.         ארון תקשורת

3.         קירות

a.         סדקים

b.         איטומים

וכן הלאה. בדיקות מקיפות לתקינותן של המערכות הקיימות בדירה תוך שימוש באמצעי בדיקה מתקדמים, בעזרת אנשים שיודעים להפעילם נאמנה.

חוות הדעת שתתקבל לאחר השלמת בדיקת דירה יד 2 תוגש תוך פירוט הליקויים אשר ניתן היה לאבחנם במועד הבדיקה, לרבות הערכת מחיר משוערת לתיקונם. ניתן להשתמש בדוח ככלי במשא המתן כדרך להשפיע על מחיר הרכישה ושיקוף המצב הקיים מבחינת הכשלים. כמו גם, פשוט לדעת, במידת האפשר – במה מדובר.  מה מצב הדירה ואם יש ליקויים, ואם כן – מה עלות השקעתם.

קראו עוד

מידע מקצועי

בדיקת דירה

בעודנו עומדים מול נכס חדש, אנו רוצים לוודא כי הוא אכן תואם את ציפיותנו. דרך אחת לוודא זאת, היא לבצע בדיקת דירה באופן יסודי וסבלני

מידע מקצועי

בדיקת דירה יד 2

בדיקת דירה יד 2 נועדה לאנשים שמצאו דירה שאיננה מקור ראשון מקבלן, משמע – אין עליה אחריות קבלן. כך שאם יתגלו ליקויים בדירה, זה לא

לקבלת יעוץ השאירו פרטים ונחזור אליך: