בדיקת דירה חדשה

שירותי בדיקת דירה חדשה מניבים חוות דעת מומחה. מדובר בפריט רב ערך, לא רק כי הוא מפרט על בסיס ממצאים וסימוכין ממצאים שונים אשר ניתן למצוא בדירה חדשה שהתקבלה מקבלן, אלא גם מהווה פריט בעל קבילות משפטיות. כך או כך, מדובר בפריט שניתן למנף על מנת לקדם תיקונים בדירה ולממש את אחריות הקבלן לתיקונם. כל זאת ועוד, בכתבה הבאה.

ערכה של חוות דעת מומחה?

כאמור, לחוות דעת מומחה יש יתרונות רבים. לאחר הליך בדיקת דירה חדשה ניתן להפיק חוות דעת שכזו, ולקבל בתמורה סעיפים רבים הנמצאים בתוכה ויכולים לזרוק אור הן על קיומם של ליקויים, הן על מהותם, והן על עלויות פוטנציאליות לתיקונם. בנוסף, חוות דעת שכזו יכולה לפרט חריגות ממפרט המכר ואף סטייה מהתוכניות. ובגדול, להעניק תמונה של הליקוי.

אחד היתרונות המעניינים, בקבלת חוות דעת מומחה לאחר הליך בדיקת דירה חדשה, הוא כמובן היכולת לקבל סימוכין לכל איתור ליקוי. בחוות דעת מומחה מקצועית, המבוצעת בידי בודקים עתירי ניסיון המעודכנים בכל התקנים ושיטות העבודה החדישות בתחום הבנייה, יש אפשרות שממש יצוטטו תקנים ותקנות אשר ישמשו לביסוס הנימוקים לליקויים המתוארים והמפורטים בחוות הדעת המומחה, הניתנת ללקוח לאחר השלמת בדיקת דירתו.

קבילות משפטית?

חוות דעת שכזו, יכולה להגיע עם המלצות ודרכי פתרון לאותם ליקויים. זה כשלעצמו יכול להיות סעיף בר ערך למתעניינים. לסעיפים אלו, יתווספו גם הערכות מחיר רלוונטיות לתיקוניהם של אותם ליקויים, לרבות אומדן כולל לתיקון שלל הליקויים אשר נתגלו במהלך בדיקת דירה חדשה. ולבסוף, על חוות הדעת תופיע חתימת מהנדס מבנים, מה שמאפשר לחוות הדעת להיות גם קבילה מבחינה משפטית. ובכך, ניתן להשתמש בה גם במסגרת הליכים משפטיים.  חוות דעת מקצועית, וקבילה משפטית, המתבססת על סימוכין שונים ומפרטת היטב את מצב הליקויים בדירה אם ישנם – יכולה להוות הן פריט המזרז את הבנתו של הקבלן לגבי מצב הדירה והליקויים הקיימים, הנמצאים תחת אחריותו לתקן. והן פריט המזרז את נכונותו לעזור, לאור כך שהתמונה ברורה, אינה משתמעת לשני פנים ומתוארת בתוך חוות דעת קבילה משפטית.

מתי לבצע בדיקת דירה חדשה?

ניתן לבצע הליך בדיקת דירה חדשה לפני או אחרי מסירת דירה מקבלן, תלוי במועד המוקדם המתאפשר. יש שימליצו לבצע בדיקת דירה חדשה טרם שיפוץ, שינוי ו/או הכנסת ריהוט, על מנת לסייע לקבלן לתקן את כל שהתגלה בחוות הדעת כאשר הדירה פנויה מכל חפץ. כאשר ברור שהדירה היא במצב המקורי בו נתקבלה. ואכן, חוות הדעת המתקבלת בהחלט תכלול תיאורי של הליקוי, צילום של הליקוי ואפילו ציטוט מהתקנים הישראלי. זאת, בנוסף להמלצות עבור תיקון הליקוי ופירוט אי אילו אי התאמות, שוני או חוסר התאמה בין דברים שהיה אמור להיות ביניהם דמיון והתאמה כראוי. בין אם מדובר על חוזה המכר, המפרט הטכני, התוכניות (וכו'), לבין המצב בפועל. וזאת, בנוסף לאומדן הערכת כספית לעניין תיקונם.

קראו עוד

מידע מקצועי

בדיקת דירה

בעודנו עומדים מול נכס חדש, אנו רוצים לוודא כי הוא אכן תואם את ציפיותנו. דרך אחת לוודא זאת, היא לבצע בדיקת דירה באופן יסודי וסבלני

מידע מקצועי

בדיקת דירה יד 2

בדיקת דירה יד 2 נועדה לאנשים שמצאו דירה שאיננה מקור ראשון מקבלן, משמע – אין עליה אחריות קבלן. כך שאם יתגלו ליקויים בדירה, זה לא

לקבלת יעוץ השאירו פרטים ונחזור אליך: